Mariánské lázně - stříbrné střípky

11. prosince 2016 v 9:39 |  Výlety
Mariánské lázně jsou nejmladší zproslulého trojúhelníku západočeských měst. Na jeho vzniku v pusté oblasti plné bažin mají zásluhu mniši z tepelského kláštera - klášterní lékař Johan Nehr přesvědčil několik mnichů, aby vyzkoušeli lázeňkou kůru založenou na vodě místních pramenů. Na základě jejích výsledků byla na konci 18. století vystavěna první lázeňská budova a na začáku 19. století pak byl tomuto místu přiznán statut lázeňského místa. Svůj název Marienbad získal podle Mariina pramene, u kterého byl vystavěn první lázeňský dům. Velkým rozmachem lázně prošly v 19. století a v období 1. republiky. V té době vznikla řada lázeňských domů a pobývala zde řada výnamných osobností - F. Chopin, J.W.Goehe, anglický král Eduard VII, R. Wagner, císař Franz-Josef I ...

Víkend v "Marjánkách" byl připomenutím 25. výročí naší svatby (proto "stříbrné střípky" Mrkající). Manžel vybral ubytování ve penzionu Villa Patriot, jehož součástí je gurmánská restarurace. Musím říci, že jak ubytování, tak jídlo bylo opravdu super a užili jsme si to.

Tady jsme bydleli

Několik mých poprvé - šneci, chobotnice, telecí brzík... K tomu bažantní prsíčka a dortíky z Modrého café (kam jsme zašli na doporučení Haničky z blogu Kámen úrazu)

A samozřejmě jsme také prošli jak Mariánské Lázně, tak nejbližší okolí. Je tu spousta značených cest, takže na kratší i delší procházky si myslím vybere každý. My jsme zkombinovali cestu Eduarda VII, Goethovu cestu, Královskou cestou a obešli tak opravdu skoro celé město - rozhlednu Hameliku, rozhlednu Kamzík, Geoligický park, Mecseryho vyhlídku, Kapli Panny Marie Sedmibolestné, vyhlídku Karola.
A tady jsou takové střípky z našeho courání...

Po Mariánských lázních jsme courali v večer ...

... i přes den

Třikrát kostel - katolický, evangelický a pravoslavný

Rozhledna Kamzík (bohužel momentálně nepřístupná) a rozhledna Hamelika (ta přístupná je a rozhled z ní za vyšlapání stovky schodů stojí)

A závěrečný pelmel - kameny v Geoparku, daňci v oboře, Lesní pavilon (bohužel uzavřený - nevýhoda zimního výletu) a kaplička Panny Marie Sedmibolestné

A úplně na závěr kytka, kterou jsem dostala od manžela k té stříbrné svatbě...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 11. prosince 2016 v 9:55 | Reagovat

Nádhera...

2 Marcela - Nordic Passion Marcela - Nordic Passion | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 15:09 | Reagovat

Stano, nejdrive hlavne gratulace, krasne jubileum, a pak taky chvala fotek, nadherne misto jste si vybrali, ja tam nikdy nebyla. Pekny den. M.

3 werka13 werka13 | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 16:48 | Reagovat

[1]: Díky

4 werka13 werka13 | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 16:50 | Reagovat

[2]: Děkuji za gratulaci. Já taky v Marjánkách nikdy nebyla (a manžel prý kdysi se školou na výletě). Moc se mi tam líbílo. A ten penzion včetně jeho restaurace je super (i když díky cenám spíš  jen pro výjimečnou příležitost)

5 Ráďa Ráďa | Web | 11. prosince 2016 v 20:07 | Reagovat

Veverko, gratuluji k výročí. V Mariánských lázních jsem nikdy nebyla, takže děkuji za hezkou "reportáž" :-)

6 werka13 werka13 | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 20:45 | Reagovat

[5]: Děkuji za gratulaci. A jsem ráda, že tě můj report z "Marjánek" zaujal

7 Petra Petra | E-mail | Web | 12. prosince 2016 v 8:50 | Reagovat

Vypadá to senzačně hlavně mi teď tečou sliny nad tím jídlem na fotce. :-D

8 Štěstí v mém životě Štěstí v mém životě | 12. prosince 2016 v 11:38 | Reagovat

Gratuluji nejprve ke krásnému výročí Stáni a dárek formou pobytu v Mariánských lázních byl myslím naprosto suprový. Fotky tomu napovídají :o). Kytka moc hezká v mých oblíbených barvách.
Měj se moc hezky.

9 Lucie Lucie | Web | 12. prosince 2016 v 12:42 | Reagovat

To jste za víkend stihli prošmejdit spoustu krásných míst! :) Já západní Čechy vůbec neznám, také bych se tam ale moc ráda jednou podívala. V létě hodně kempujeme, letos jsme zůstávali na severu, tak třeba příští léto popojedeme kousek dál.. :)
Moc vám gratuluji ke krásnému výročí svatby a přeji spoustu dalších krásně prožitých společných let! :-)

10 U Karly U Karly | Web | 12. prosince 2016 v 19:28 | Reagovat

Měli jste krásné výročí! Šneky mám moc ráda a zbytek jídel vypadá taky skvěle :-)

11 Hana Hana | E-mail | Web | 13. prosince 2016 v 11:43 | Reagovat

Ty vily tam jsou nádherné, že? Měli jste rozhodně lepší počásko! A krásně jste si to užili... přidávám se ke gratulacím k výročí. A teď už si užívejte advent ;)

12 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. prosince 2016 v 21:13 | Reagovat

[7]: Jídlo bylo opravdu dobré.

[8]: Alenko, díky za gratulaci. Společné zážitky jsou nejlepší dárek :-)

[9]: Luci, díky za gratulaci. Do západních Čech určitě zajeďte - je tam spousta hezkých míst

[10]: Karlo, jídlo bylo opravdu dobré, i když šneci nebyly můj top (nejvíc mi chutnal telecí brzlík).

[11]: Vily i hotely, resp. lázeňské domy jsou opravdu hezké - taková ta architektura konce 19. stol. a první republiky...
Na počasí jsme v sobotu opravdu měli štěstí, v neděli v Chebu už to bylo slabší (viz další článek - http://werka13.blog.cz/1612/cheb)
A díky za gratulaci :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.