Na Závist

13. března 2017 v 8:30 |  Výlety
Do sobotního rána nás probudilo sluníčko, tak jsme usoudili, že je načase vyrazit aspoň na krátký výlet. Já navíc potřebuji rozšlápnout na konci podzimu zakoupené trekové boty, abych v nich mohla vyrazit i na delší výlety. Tentokrát jsme se vypravili jen za humna - jako cíl prvního výletu jsme vybrali Závist, což je místo, kde bývalo největší keltské oppidum v Čechách. Nachází se na vrhu Hradiště nad Vltavou naproti Zbraslavi.

Výchozím místem výletu byly Komořany, kam od nás jede autobus MHD. Odtud vede žlutá turistická značka - chvilí mezi vilkami, ale pak začíná stoupat lesem směrem k letišti Točná. Tam jsme se napojili na zelenou značku a pokračovali kolem plotu letiště, pak rátkým stoupání těsně pod vrchol kopce Čihadlo a odtud jsme pro změnu klesali do vesničky Točná. Místní hospůdka otvírá až ve tři odpoledne, my tam dorazili před dvanáctou, takže jsme se museli spokojit s plechovkou piva z místního konzumu, který otevřeno měl a dokonce u něj byl stolek se židličkami.

Cestou k letišti Točná

Točná

Z Točné klesali - stále po zelené TZ úbočím údolí bezjmenného přítoku Břežanského potoka až do Břežanského údolí. Kolem jen stromy, strmý svah dolů k potoku, padlé kmeny - člověk by neřekl, že je jen pár zastávek busem MHD od panelákových sídlišť. Sešli jsme do Břežanského údolí, přešli silnici, která jím vede, přeskočili Břežanský potok a po jeho levém břehu ve svahu pokračovali dál po zelené až k Hálkovu pomníku.

Cestou do Břežanského údolí

Hálkův pomník a vyhlídka na Šance

Od Hálkova pomníku jsme začali prudčeji stoupat nejprve po modré a poté po žluté TZ k vrcholu kopce Hradiště, kde bývalo ono keltské oppidum Závist. Po něm jsou dnes patrné jen zbytky valů,. Vykopané pozůstatky tehdejších staveb byly po archeologickém průzkumu z bezpečnostních důvodů znovu zasypány. S tím, jak oppidum a život na něm vypadalo, seznamují turisty informační panely naučné stezky, která tudy vede.

V místech bývalého oppida

Z centra bývalého oppida - Akropole (tedy přesněji z míst, kde bývala) jsme pokračovali po žluté. Chvilí po vrstevnici a pak už jsme začali klesat, někde i docela prudce. Mezi stromy byly občas výhledy na řeku a na Zbraslav. Sešli jsme až dolů k řece, přesli most Závodu míru a došli do Zbraslavi na náměstí. A protože nám jel zrovna autobus, tak jsme si tam ani nedali oběd nebo pivo Usmívající se.

Přece jen strom, který se zelenal. A kus dřeva neuvěřitelně připomínající masku.

Škoda,že fotky z tohoto výletu za moc nestojí - sice jsme vycházeli za sluníčka, ale pak se zatáhlo a byl takový opar, tak mi všechno vyšlo takové nevýrazné (nebo prostě neumím fotit). Jinak jsme se ale prima prošli a trochu nasáli to začínající jaro, které je zatím spíš ve vzduchu - příroda ještě byla taková spící. Tedy kromě lísek, které už mají jehnědy (a já oči jak angorský králík, protože mám pylovou alergii).
A mimochodem - snahou o rozšlápnutí nových trekovek jsem si vysloužila puchýř jak dvoukorunu ...

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Henrieta Henrieta | E-mail | Web | 13. března 2017 v 10:11 | Reagovat

Tak to byl parádní výšlap...Deset kilometrů, to už stojí za to. To je super nápad, vložit sem mapu trasy. Já vždycky pátrám po místech kam se vydat a takhle se můžeme vzájemně inspirovat.
H.

2 Markéta Markéta | 13. března 2017 v 10:51 | Reagovat

Krásný tip na výlet. Sama se už moc těším až budu moci opustit ty naše 4 stěny a s malým prckem vyrazit na výlet.

<a href="http://marketatrpisovska.blogspot.cz/">Marketatrpisovska.blogspot.cz//LIFESTYLE BOOK</a>

3 Danka Danka | E-mail | Web | 13. března 2017 v 12:48 | Reagovat

Stáni, parádní výlet :-) Fotky jsou hezké, jarní. Určitě ses hezky vyvětrala :-D Krásný den D.

4 Štěstí v mém životě Štěstí v mém životě | 13. března 2017 v 17:17 | Reagovat

NO parádní výšlap, tedy až na ten puchýř. A ten zajímavý kus dřeva mne úplně fascinuje, hned bych ho chtěla odtáhnout na zahradu \:o)).
Jaro zatím není ani ve vzduchu, u nás v sobotu i neděli v noci bylo -5 °C...
Ála

5 Ráďa Ráďa | Web | 13. března 2017 v 18:44 | Reagovat

Veverko, hezký tip na výlet :-)

6 Karla Karla | Web | 13. března 2017 v 19:11 | Reagovat

Měli jste prima výlet :-) Dobře jsi udělala, že sis nové boty chtěla nejdřív rozšlápnout, já si ty své vzala hned na náročnou túru a odnesla to odřená pata :-)
Ten kus dřeva ve tvaru masky je neskutečný! K.

7 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:22 | Reagovat

[1]: Henrietto, my chodíme všude s GPSkou (máme trekovou) a teď po aktualizaci to právě umí překreslit trasu do mapy na Seznamu (ta je moje nejoblíbenější, protože má i turistické značky a informace). No a pak už je to jen PrintScreen. Taky se mi to líbí :-) - mám ráda mapy

8 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:23 | Reagovat

[2]: Po dlouhé zimě se myslím do přírody a na sluníčko těšíme všichni. Hezký den Markéto.

9 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:24 | Reagovat

[3]: Danko, bylo to moc fajn. My chodíme rádi a už nám to chybělo.

10 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:26 | Reagovat

[4]: Álo, taky jsem měla trochu cukání zkusit, jestli by nešel odnést. Ale pak jsem si řekla, že do paneláku to stejně není ono a že třeba ještě potěší nějakého dalšího kolemjdoucího. Ale líbil se mi moc

11 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:28 | Reagovat

[5]: Ráďo, jen asi pro tebe trochu z ruky, co? ;-)

12 Marcela - Nordic Passion Marcela - Nordic Passion | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:30 | Reagovat

Super vylet a nejlepsi je, ze to mate tzv. u nosu. Ta mista ja vubec neznam:-), jako celou Prahu...v podstate. Pekny vecer. M.

13 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:30 | Reagovat

[6]: Karlo, to dřevo se mi taky moc líbilo. Je to takový malý zázrak, jak to příroda takhle vytvaruje.
A rozšlapávání bot jsem odnesla puchýřem, ale pořád lepší na 10 km procházce než na nějaké celodenní túře, co má přes 20 km.

14 werka13 werka13 | E-mail | Web | 13. března 2017 v 21:33 | Reagovat

[12]: Marcelko, v Praze je víc míst, kam se dá vyrazit na krátký výlet a člověk si ani nepřipadá, že je ve městě. My máme výhodu, že bydlíme na jižním kraji Prahy, tak to máme blízko.
Já to zas myslím neznám tam, co bydlíš ty (jestli jsem to z tvého blogu dobře pochopila)

15 Helena Helena | E-mail | 15. března 2017 v 18:51 | Reagovat

Stáňo, krásný výlet! Tuhle část moc neznám a tak se kochám na tvých fotkách!
Hezký večer, Helena

16 werka13 werka13 | E-mail | Web | 15. března 2017 v 21:00 | Reagovat

[15]: Heleno, děkuji - jsem ráda, že se tě fotky zaujaly.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.